Як люди, ми пишаємося своєю пристосованістю до життя, але 2020 рік цю максиму поставив під сумнів. Ще в березні 2020 року, коли було оголошено глобальний локдаун, ми із радістю взялися за роботу вдома.
10 місяців потому ми бачимо, що багато речей змінилося, включаючи і постійну «роботи з дому». Але що це означає для майбутнього коворкінгу?
Задоволення нових потреб
«Коворкінг – це переосмислення того, чим може бути офісне приміщення. Це “нова норма”, – заявив Штайн Гераетс з Fosbury & Sons під час першого у 2020 році запуску в Амстердамі коворкінгового простору. Менше ніж через 12 місяців на місце «нової норми» прийшла «нова нормальність» зі своїми новими вимогами, і коворкінгам довелося адаптуватися, щоб залишатися актуальним після пандемії.
Генеральний директор Пітсбурзького салону краси Beauty Shoppe Метью Сіккоун вказує на гнучкість як на запоруку виживання коворкінгу.
«Оскільки люди рухаються до фрілансу та більш гнучких стилів роботи, коворкінг є значним прогресом у тому, як отримати офісні приміщення», – говорить він.
Коворкінги зменшують витрати для малих підприємств, стартапів та фрілансерів, пропонуючи гнучкі контракти та офіси вищого класу без довгострокових зобов’язань під час глобальної невизначеності. Це дає надію, що пандемія приведе до перерозподілу ринку нових забудівель та офісних приміщень у місті.
Забезпечення спільноти
Новий коворкінг-центр на півдні Лондона, Oru, надає своїм мешканцям екологічно-відповідальний робочий простір, а малий розмір та гнучка бізнес-модель сприяють швидкому реагуванню на зміни.
«Ми розглядаємо зміни як можливість зростати, – заявляють співзасновники Вібушан Тірукумар та Пол Хепворт Нелмес. – Ось чому ми запустили нашу схему Bounceback, пропонуючи період безкоштовного членства тим, хто хоче змінити кар’єрний шлях, або, як це вже сталося, може стати безробітним під час локдауну».
Тірукумар і Хепворт Нелмес роблять ставку на нову хвилю самозайнятих працівників, яким потрібні приміщення, такі як Оru, для повернення чи пошуку роботи після завершення пандемії – не в останню чергу тому, що вони пропонують готову мережу бізнес зв’язків, а також внутрішнє наставництво.
Ставлять спільноту на перше місце і в німецькій мережі Factory Berlin.
«Ми прагнемо об’єднати людей, щоб обмінюватися досвідом, знаннями та вчитись один у одного, – каже директор громади Ханна Ешфорд. – Наші спільноти створені для того, щоб максимізувати ці можливості, а наші локації є центром нашої спільноти, місцем для особистого відвідування подій, програм та спілкування, і де можна отримати нові знайомства, що сприяють натхненню та інноваціям».
Враховуючи обмеження на групові збори, коворкінг, що базується в Берліні, переніс свою діяльність в Інтернет, створивши віртуальні простори для членів, які можуть спілкуватися та співпрацювати з наставниками та інсайдерами галузі. Нещодавній приклад – Stealth Mode, програма наставництва для жінок-засновниць та жінок у галузі технологій.
Комунальний робочий простір став своєрідним притулком для тих, кому потрібні мотивація, натхнення та кілька днів поза домом, а також для тих, хто не бажає їздити на громадському транспорті.
Так, клуб ARC у східному Лондоні є одним з таких просторів, які застосовують заходи безпеки COVID-19 для тих, хто знаходиться в безпосередній близькості.
«Щоб безпечно працювати і не відставати від швидких змін у нашій роботі, простори повинні бути гнучкими, – говорить Каро Лундін, архітектор та засновник ARC Club. – Перший сайт ARC відкрився лише в липні, але нам уже довелося переобладнати наші зали для переговорів у кабіни для Zoom-конференцій».
Лундін також вважає, що піклування про глобалізацію та здоров’я допоможуть здолати пандемію.
«Так ми отримаємо більше результату. Рух до такої локалізації буде підтриманий меншими просторами, підключеними до вільних торгових місць, доступних на кожному розі вулиці. Здоров’я, ймовірно, і надалі залишатиметься головною турботою, а це означатиме лаконічний та гнучкий дизайн», – каже він.
Важливість гнучкості також відзначає Джеймі Ходарі, генеральний директор та співзасновник Industrious, який співпрацював із брендом Equinox, щоб запустити коворкінг у нью-йоркському Гудзон-Ярді на початку 2020 року.
«Офіс повинен знаходитись там, де люди хочуть бути», – говорить він.
Гігант ринку нещодавно запустив свою ініціативу Work From Here by Industrious у партнерстві з Proper Hospitality, перетворивши деякі розкішні готельні номери на приватні кабінети для працівників, що працюють дистанційно.
«Оскільки дистанційна робота продовжуватиметься в найближчому майбутньому, існує нагальна потреба у безпечному, доступному робочому просторі, де і коли це буде потрібно, – говорить Ходарі. – Люди прагнуть втекти від роботи вдома, але це не означає, що вони готові повернутися до традиційного відкритого офісу».
І хоча ніхто з нас не знає, чим завершиться 2021 рік, схоже, традиційний офіс вже не є варіантом. Більше того, гнучкість, мобільність та співпраця необхідні для наступного покоління коворкінгових просторів та їхніх майбутніх резидентів.
Comments